Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 17:31:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Topení
PříspěvekNapsal: sob 24. lis 2007 14:09:51 
Offline
SIERRA nováček
SIERRA nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha 6
Prosím o radu - netopí. Všechny hadice jsou teplé (čili termostat je OK), táhla + klapky také OK, ale do auta jde vlažný až studený vzduch. A když vypnu po zahřátí auta větrák, chvíli jde vzduch teplý (vlažný) a po chvíli je úplně studený). ČÍm déle jedu, tím je v autě větší kosa. Díky za radu - mrznu...
Arkus


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. lis 2007 14:13:22 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
termostat si daval novy? ze jsi si jisty ze je v poradku? vetsinou je chyba v nem. jinak je taky velka pravdepodobnost ze bude zaneseny vymenik topeni, ale k nemu neni nejlepsi pristup, je v motorovem prostoru za prepazkou, temer jakoby u kabiny....

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. lis 2007 14:42:07 
Offline
SIERRA nováček
SIERRA nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha 6
Já se v tom vůbec nevyznám, ale asi před hodinou se mi na to koukal kámoš (automechanik) a ten tvrdí, že termostat funguje, když jsou ty všechny hadice vařící. Večer kámoše ještě "zmáčknu", ať se mi na to ještě podívá a řeknu mu, cos mi radil. Moc děkuji - Arkus


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. lis 2007 14:46:52 
Offline
SIERRA nováček
SIERRA nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 4
Bydliště: Praha 6
Možná je to opravdu jen zanešené. Doufám, že není v háji celé topení, protože mi někdo říkal, že topení je tak drahé, že bych si mohl radši koupit rovnou jiné auto...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. lis 2007 16:15:44 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 1959
Bydliště: Bohuslavice 26 78972 p.Dubicko
Radiátor topení jsem měnil asi již 5x. Možná to připadne jen mě, ale je to jedna z nejblbějších prací na Sirrce. Mám pocit kdybych někomu nabídl 1000kč jen za práci, tak ho urazím. Mechanikovi co mi dělá na autě, si to netroufám zadat.
Pokud někdo jen čistil zanesenej ať ti poradí jak.Ty moje byly vždycky děravé.To se projevuje vodou pod nohama, na tunelu a extrémním pocením skel. Pokud nepůjde profouknout, určitě sehnat použitej.Ceny bývají tak kolem 500,-+ -.Dycky se snažím toho rozdělat co nejmíň, ale není to ono. Pravý spodek přístrojovky minimálně povolit.K a P dycky lítají a čas cca 2 - 3 hod. Určitě to jde rychleji, ale mě ne.
Nech si dařit 8-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 25. lis 2007 11:21:59 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob 10. lis 2007 1:00:00
Příspěvky: 53
Bydliště: Praha,Hradec Králové
Pokud máš zhruba stejně teplé obě hadice co vedou k výměníku topení(2 hadice po levé straně za motorem vedoucí skrz motorovou přepážku) vypadá to na zanešený výměník topení.100% je jeho výměna,můžeš ještě zkusit jeho propláchnutí bez demontáže.zabere to tak jedno odpoledne a je k tomu potřeba nějaké oběhové čerpadlo třeby z pračky.odpojit obě hadice od výměníku,připojit k němu jiné hadice napojené jednou stranou k čerpadlu a druhou do kýblu s horkou vodou a kamenožroutem.Nechat to cirkulovat cca 1hod,vyměnit vodu s tím kamenožroutem a znovu několikrát.Zkusil bych i prohodit směr proplachování.Zabere to sice čas ale pokud by to pomohlo,je to skoro nastejno jako výměna radiátoru topení(cca 5hod práce). Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 25. lis 2007 14:58:02 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
JJ JAK PÍŠE FIDO, to funguje, ale problém je když už jsou voštiny zarostlé kompletně a neprůchozí, to je ani ten kamenožrout nevezme pač se do voštiny nedostane. Jen tu dobu výměny bych upravil, já to dělával za cca hodinu. je fakt že je to práce pro Copperfielda ale stačí box jen popotáhnout tak aby trubičky vjely dovnitř, největší opruz je pak tam správně box nasadit, ale chce to cvik:-).
Hlavně nepouštějte toho kamenožrouta do celého systému, to je průšvih na pochodu paš se může kámen utrhnout a někde ucpat a to je pak chutovka.

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2008 11:49:06 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 11. led 2008 1:00:00
Příspěvky: 45
Bydliště: svitavy
mam uplne stejný problem netopí hadice jsou teple obe dve takže se chystam na to proplachnutí sem lama ale mužu to proplachovat tema 2hadicema když je oddelam az u motoru ? protože tam u toho topení se k tomu blbe dostava a jinak kdybi to nepomohlo nemate nakej obrazek nebo postup jak oddelat ten plastovej kryt pres to topení? ja sem oddelal asi 4 srouby a furt to drzí jinak ma 2,0 dohc


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2008 13:20:16 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Radiator topeni se vyndava z vnitrku pod palubkou. Muze byt poskozeny a pak netopi.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2008 13:27:45 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
No a pak mě ještě napadlo, problémy s topením bývají první, které v případě, že to opravdu není způsobené zaneseným radiátorem ukazují na problémy s hlavou... Ale nechci strašit, určitě je daleko větší pravděpodobnost, že je chyba v radiátoru.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2008 14:13:06 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 11. led 2008 1:00:00
Příspěvky: 45
Bydliště: svitavy
no to doufam že ne jinak auto se normalne ohříva nevaří, motor netlakuje jak to dalo u mý bývalí sirky ale dneska jsem sahal znova na ty hadice sice nevim ktera z nich je ta přívodní ale jestly je to ta z leve strany jako od termostatu tak ta byla dost tepla ata z prava mi přijde spiš jako zahřatá od svodu auto na 1rychlost ventilatoru trošicku topí ale jak dam 2 nebo 3 rychlost tak zima ale zase je to porad teplejsí než když prepnu na studený vzducha.když to teda budu chtit proplachovat tak musim vypustit vsechnu vodu z obehu a pakmproplachovat?mužu to udelat jenom takze bych oddelal treba hadici co vede od termostatu k topení strcil do ni hadici z horkou vodou a tou druhou hadicí bych to pustil pryč???pac primo u toho topení je fakt malo místa


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Topení DOHC
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2008 14:29:44 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 105
Bydliště: Hradec Králové
Doporučuji zároveň vyvonět ventilátor. Když nic jinýho, alespoň kápnout olej do ložisek,

ale HLAVNĚ:

v přívodu k motoru je bimetal-pojistka proti přehřátí. Často má opálené kontakty, nebo je studeňák na přívodu (zkontrolovat pohledem drátky od konektoru až k motorku, nesmí být nikde rozteklá umělá hmota v okolí spoje, bílý nebo zelený prášek na spoji....)
Mezi kontakty pošoupeš ustřižený páseček smirku č 800-1000, po smočení Kontaktolem, Kontoxem, nebo jen WD40 (tak 20min nechat působit), to jde i např hrubým balícím papírem, kusem tenkého kartonu... Pošoupáním se odstraní opálení, pak se to opláchne izoprophylem, syntetikou, lihem, nebo jen profoukne WD40 (konzervace). Okolí zakryjte hadrem nebo papírovou utrěrkou-role do kuchyně. Používám je při opravách zhusta, pak jdou do kamen v dílně.

Dostat se k tomu je ale vopruz, oddělat kapotu a klečel jsem nahoře na motoru.

Modul topení mám jedno komplet vadný vyndaný a před akcí jsem ho podrobně zkoumal, kde co je (nácvik polohy), stejně to je zase vopruz.

Prvně bych odpojil ty hadice z motoru a zkusil do toho lít trychtýřem vodu, z druhé hadice to musí vytékat. Oběma směry. Hned uvidíš, jestli je zacpaný. Pak bych do toho pořádně z obou stran prudce fouknul (pusou, kompresorem, hadicí napojenou na vodovod), třeba se něco uvolní a vyplave. Dále pak proplach dle návodů nahoře. Na vodní kámen mám odzkoušený Larrin na rez a vodní kámen (na spotřebiče, nebo i ten druhý), stojí 50,-. Naleješ neředěný celou pixlu, necháš cca 30min, pak to co vyteče (vyfoukneš) naleješ z druhé strany a zase 30min. Proplachování čerpadlem přes kýbl je ideál (čerpadlo na vrtačku Baumax, OBI, Hornbach asi 200,-). Zamlada jsem dělal pokus-proplach Coca-Colou (Light only!!) (chvíli jsem na ni jezdil v chladiči), ale to je fakt úlet, nicméně to něco rozpustilo také
Zkus poptat radiátor u Honzisku, myslím že se vyplatí nový. Jinak Eddie by mohl mít nějaký, rozebírá to jak na běžícím pásu, pošli mu SZ.

Ráďa


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2008 10:49:29 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 11. led 2008 1:00:00
Příspěvky: 45
Bydliště: svitavy
tak dik takže vypustit vodu z motoru a proplachovat a proplachovat jinak kdybi to nepomohlo tak mam ford vrakoste prímo pred barakem to se mam :-D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz