Doporučuji zároveň vyvonět ventilátor. Když nic jinýho, alespoň kápnout olej do ložisek,
ale HLAVNĚ:
v přívodu k motoru je bimetal-pojistka proti přehřátí. Často má opálené kontakty, nebo je studeňák na přívodu (zkontrolovat pohledem drátky od konektoru až k motorku, nesmí být nikde rozteklá umělá hmota v okolí spoje, bílý nebo zelený prášek na spoji....)
Mezi kontakty pošoupeš ustřižený páseček smirku č 800-1000, po smočení Kontaktolem, Kontoxem, nebo jen WD40 (tak 20min nechat působit), to jde i např hrubým balícím papírem, kusem tenkého kartonu... Pošoupáním se odstraní opálení, pak se to opláchne izoprophylem, syntetikou, lihem, nebo jen profoukne WD40 (konzervace). Okolí zakryjte hadrem nebo papírovou utrěrkou-role do kuchyně. Používám je při opravách zhusta, pak jdou do kamen v dílně.
Dostat se k tomu je ale vopruz, oddělat kapotu a klečel jsem nahoře na motoru.
Modul topení mám jedno komplet vadný vyndaný a před akcí jsem ho podrobně zkoumal, kde co je (nácvik polohy), stejně to je zase vopruz.
Prvně bych odpojil ty hadice z motoru a zkusil do toho lít trychtýřem vodu, z druhé hadice to musí vytékat. Oběma směry. Hned uvidíš, jestli je zacpaný. Pak bych do toho pořádně z obou stran prudce fouknul (pusou, kompresorem, hadicí napojenou na vodovod), třeba se něco uvolní a vyplave. Dále pak proplach dle návodů nahoře. Na vodní kámen mám odzkoušený Larrin na rez a vodní kámen (na spotřebiče, nebo i ten druhý), stojí 50,-. Naleješ neředěný celou pixlu, necháš cca 30min, pak to co vyteče (vyfoukneš) naleješ z druhé strany a zase 30min. Proplachování čerpadlem přes kýbl je ideál (čerpadlo na vrtačku Baumax, OBI, Hornbach asi 200,-). Zamlada jsem dělal pokus-proplach Coca-Colou (Light only!!) (chvíli jsem na ni jezdil v chladiči), ale to je fakt úlet, nicméně to něco rozpustilo také
Zkus poptat radiátor u Honzisku, myslím že se vyplatí nový. Jinak Eddie by mohl mít nějaký, rozebírá to jak na běžícím pásu, pošli mu SZ.
Ráďa
|